Power BI installation af JobManager BI

Der findes to versioner til hhv. SaaS og OnPrem. Nedenfor er hjælp til begge versioner. For begge vejledninger gælder, at almindelig kendeskab til opsætning af Power BI er en forudsætning.

SaaS BC

Det anbefales at foretage den indledende opsætning af BI-statistikgrupper.

Opsætning af rapporten

  1. Åbn den medfølgende Power BI-skabelon JobManager_BI_SaaS.pbit.
    Filen er indeholdt i Installationsfilen (ZIP) til JobManager under mappen "BI".

  2. Angiv forbindelsesparametre. Hold markøren over (i) ikonerne ved siden af de enkelte parametre for instruktioner/eksempler.

  3. Klik på "Indlæs"

  4. Power BI beder dig om at logge på din Business Central-konto

  5. Klik på "Opret forbindelse"

    Rapporten indlæser data fra Business Central

    Se de indbyggede RLS-roller. Brugere skal tildeles en rolle for at bruge rapporten i Power BI-tjenesten. Rollerne er som følger:

    • All: Alle tilgængelige data

    • All except pay: Alle tilgængelige data undtagen lønposter.

    • Calc. responsible: Alle data for de medarbejdere, som den indloggede bruger er beregningsansvarlig for.

    • Calc. responsible except pay: Alle data for de medarbejdere, som den indloggede bruger er beregningsansvarlig for undtagen lønposter.
  6. Indstil standarddatointervallet ved at ændre "Filter på alle sider: CurYearOffset" hvor f.eks. Større end -5 (standardværdi) svarer til forrige 4 år + indeværende år.

  7. Gem rapporten som en .PBIX fil

  8. Publicer rapporten til Power BI-tjenesten

  9. Tildel AAD-grupper eller individuelle brugere til RLS-rollerne på den semantiske model

  10. Konfigurer planlagt opdatering i Power BI-tjenesten

  11. Valgfrit: Udgiv rapporten som en app for at give din målgruppe den bedste rapportoplevelse

OnPrem NAV/BC (SQL version)

  1. Åben filen JobManager_BI_OnPrem.pbit.
    Filen er indeholdt i Installationsfilen (ZIP) til JobManager under mappen "BI".

  2. Angiv parametre:
    • SqlServer: Servernavn eller IP
    • SqlDataBase: BC/NAV database navn
    • RangeStart: Angiv default værdi, som vist i "infoboble" på feltet
    • RangeEnd: Angiv default værdi, som vist i "infoboble" på feltet
    • BaseAppID: Udfyldes som beskrevet i "infoboble" på feltet
    • JmgAppDI: Udfyldes som beskrevet i "infoboble" på feltet
  3. Vælg Indlæs.

  4. Publicer rapport til PBI Service.

  5. Opsæt RLS på datasættet i Power BI servicen (På datasættet vælges menupunkt Sikkerhed)
    Brugere/AD-grupper tilføjes i de enkelte RLS grupper:
    • All: Kan se alt
    • All except pay: Kan se alt undtagen lønposter
    • Calc. responsible: Kan se alle medarbejdere, som vedkommende er beregningsansvarlig for
    • Calc. responsible except pay: Kan se alle medarbejdere, som vedkommende er beregningsansvarlig for, undtagen lønposter
  6. Opsæt rapporten i BC/NAV.

  7. Opdater datasættet i PBI.

Se også

Power BI

Reference



Denne hjælp omfatter både Dynamics NAV og Dynamics Business Central (BC). Alle henvisninger til NAV gælder for begge.