JobManager kan afvikles på alle de platforme, som Microsoft understøtter til Business Central.
Tidsregistreringen inde på virksomheden
Fælles terminaler
Den bedste oplevelse opnås ved at anvende rigtige PC'ere eller Windows tablets med tastatur og gerne mus.
JobManager indeholder et specielt designet Rolle Center JOBMANREG til dette formål.
Se installationsvejledningen for hjælp til at lave den mest optimale genvej til BC/NAV til brug for tidsregistrering.
LICENS til BC/NAV: Her bør anvendes en Device licens, men en Full User eller Team Member (X) kan teknisk set også anvendes.
Personlig adgang
Hvis medarbejderen alligevel har adgang til BC/NAV med sin egen bruger, så foregår tidsregistreringen bare via den normale adgang.
LICENS til BC/NAV: Her kan anvendes en Team Member (X) eller Full User.
Tidsregistrering udenfor virksomheden
Personlig adgang
Hvis medarbejderen er på farten, er der flere løsninger. Det anvendte device afgør hvilken løsning, der giver den bedste oplevelse.
Telefon
JobManager indeholder et specielt designet Rolle Center JOBMANMOBILE til dette formål. Optimeret med special designede skærmbilleder til afvikling på mobiltelefoner gennem Microsofts APP til mobile enheder. Læs mere her.
LICENS til BC/NAV: Her kan anvendes en Team Member (X) eller Full User.
Tablets, iPads og PC
JobManager indeholder et specielt designet Rolle Center JOBMANREG til dette formål.
LICENS til BC/NAV: Her kan anvendes en Team Member (X) eller Full User.
Licens
Hvis der anvendes Team Member licenser er alle relevante JobManager tabeller fritaget fra "skrivning i 3 tabeller". Dette gælder for licenser hentet efter 7. marts 2022.
- Hvis der anvendes Team Member skal følgende markering fjernes Opdater Igangsat (Produktion) under JobManager opsætning.
KUN IPO
Hvis parameter på JobManger medarbejder tabellen "kun IPO" er anvendt, skal der vælges et job under JobManager opsætning fanen systemjobs.Funktionen kan medfølge billigere licens.
Genveje
Genvej til at åbne Registrering Cockpit: http://TheServer:8080/BC/?Page=6182710&Mode=Edit
Information vedr. Windows klienter findes i JobManager_NAV_InstallationGuide_V0XXX.pdf indeholdt i installations ZIP-filen.
Anbefalede BC server indstillinger
Dette gælder desværre alene OnPremise installationer, da SaaS løsninger er mere lukkede omkring indstillinger.
Vi anbefaler alle registreringsterminaler logger ind på en specifik BC instance, som alene bruges til JobManager tidsregistrering.
Skjul søge ikonet i øverste højre hjørne, således brugerne ikke åbner alle mulige andre skærmbilleder. Søg efter ShowPageSearch
på denne side for yderligere information.
Web klientens timeout kan blive ændret (forhøjet) med Business Central Administration Shell. Gå til denne side for yderligere information. I nedenstående eksempel ændres det til 1 time og 30 minutter:
Set-NAVWebServerInstanceConfiguration -WebServerInstance YourBC -KeyName SessionTimeout -KeyValue "01:30:00"
Se også
Rollecenter
Licens til JobManager
Reference
Denne hjælp omfatter både Dynamics NAV og Dynamics Business Central (BC). Alle henvisninger til NAV gælder for begge.