JobManager kan afvikles på alle de platforme, som Microsoft understøtter til Business Central.

Tidsregistreringen inde på virksomheden

Fælles terminaler

Den bedste oplevelse opnås ved at anvende rigtige PC'ere eller Windows tablets med tastatur og gerne mus.

JobManager indeholder et specielt designet Rolle Center JOBMANREG til dette formål.

Se installationsvejledningen for hjælp til at lave den mest optimale genvej til BC/NAV til brug for tidsregistrering.

LICENS til BC/NAV: Her bør anvendes en Device licens, men en Full User eller Team Member (X) kan teknisk set også anvendes.

Personal adgang

Hvis medarbejderen alligevel har adgang til BC/NAV med sin egen bruger, så foregår tidsregistreringen bare via den normale adgang.

LICENS til BC/NAV: Her kan anvendes en Team Member (X) eller Full User.

Tidsregistrering udenfor virksomheden

Personlig adgang

Hvis medarbejderen er på farten, er der flere løsninger. Det anvendte device afgør hvilken løsning, der giver den bedste oplevelse.

Telefon

JobManager indeholder et specielt designet Rolle Center JOBMANMOBILE til dette formål. Optimeret med special designede skærmbilleder til afvikling på mobiltelefoner gennem Microsofts APP til mobile enheder. Læs mere her.

LICENS til BC/NAV: Her kan anvendes en Team Member (X) eller Full User.

Tablets, iPads og PC

JobManager indeholder et specielt designet Rolle Center JOBMANREG til dette formål.

LICENS til BC/NAV: Her kan anvendes en Team Member (X) eller Full User.

Licens

Hvis der anvedes Team Member licenser er alle relevante JobManager tabeller fritaget fra "skrivning i 3 tabeller". Dette gælder for licenser hentet efter 7. marts 2022.

  1. Hvis der anvendes Team Member skal følgende markering fjernes Opdater Igangsat (Produktion) under JobManager opsætning.

Genveje

Genvej til at åbne Registrering Cockpit: http://TheServer:8080/BC/?Page=6182710&Mode=Edit

Information vedr. Windows klienter findes i JobManager_NAV_InstallationGuide_V0XXX.pdf indeholdt i installations ZIP-filen.

Anbefalede BC server indstillinger

Dette gælder desværre alene OnPremise installationer, da SaaS løsninger er mere lukkede omkring indstillinger.

Vi anbefaler alle registreringsterminaler logger ind på en specifik BC instance, som alene brugers til JobManager tidsregistrering.

Skjul søge ikonet i øverste højre hjørne, således brugerne ikke åbner alle mulige andre skærmbilleder. Søg efter ShowPageSearchdenne side for yderligere information.

Web klientens timeout kan blive ændret (forhøjet) med Business Central Administration Shell. Gå til denne side fyr yderligere information. I nedenstående eksempel ændres det til 1 time og 30 minutter:

Set-NAVWebServerInstanceConfiguration -WebServerInstance YourBC -KeyName SessionTimeout -KeyValue "01:30:00"

Se også

Rollecenter

Reference



Denne hjælp omfatter både Dynamics NAV og Dynamics Business Central (BC). Alle henvisninger til NAV gælder for begge.